16
17
18
19
2
20
21
1
10
11
12
13
14
15
3
4
5
6
7
8
9

SLOBODNA DALMACIJA (07.07.2013.) Tonči Tadić: Spas je u trajektu od Splita do Dubrovnika

Deblokada juga

 

 

Izolacija Dubrovnika nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju nastavlja se. Na uzbunu zvone stanovnici hrvatskog juga, ali za sada njihove apele nitko ne čuje. Na terenu vlada konfuzija s kojom se trenutačno suočavaju svi koji putuju prema Dubrovniku.

Premda voze robu iz Hrvatske u Hrvatsku, provoz neumskim koridorom zapravo se tretirao kao izvoz u BiH, a zatim ponovni uvoz u Hrvatsku, što zahtijeva brdo papirologije koju samo rijetki mogu prikupiti.

- Prometni kaos na cestama prema Dubrovniku u području Neumskog koridora nije posljedica ulaska Hrvatske u EU, nego nesposobnosti Siniše Hajdaša Dončića, hrvatskog ministra prometa, i ministra financija - rezolutan je Tonči Tadić, predsjednik Euro-Mediteranskog Foruma.

Tadić nastavlja: - Imali su i te kako vremena za pripremu režima prolaska kroz Neum, za kvalitetnu pripremu carinske službe na toj granici i za razradu prometnih alternativa. Dopustiti ovakav kaos i teškoće u opskrbi Dubrovnika usred turističke sezone jako je neodgovorno, a dopustiti prometnu izolaciju Dubrovnika zbog nepoznavanja zemljopisa i propisa EU-a politički je neozbiljno - ističe Tadić.

Prometni kaos kod Neuma, kao i prometna izolacija Dubrovnika mogu se po njegovu mišjenju izbjeći uz pomoć vrlo frekventnih trajektnih linija.

- Prvo, to je trajekta linija Ploče-Trpanj. Kako je “Jadrolinija” još uvijek državna tvrtka, kojoj je predsjednik Nadzornog odbora uvijek doministar prometa, ne razumijem u čemu je problem da “Jadrolinija” koja ima koncesiju na tu liniju uvede tamo još barem jedan ili dva trajekta. U eri radara i satelitske navigacije ne bi trebao biti problem da zadnji brod prelazi tu dionicu u kasnim noćnim satima - drži Tadić.

Kao jedno od mogućih rješenja on predlaže uvođenje trajektne linije od Splita do Dubrovnika.

- Nužno je uvesti dužobalnu liniju Split - Dubrovnik, barem do završetka pelješkog mosta i autoceste do Dubrovnika. Slična veza postoji recimo između Tallina i Helsinkija, gdje se između dva dijela EU-a (Estonije i Finske) nalazi dio Rusije, točnije St. Peterburg. I nitko ne govori o prometnoj izolaciji Finske.

Zapravo je zapanjujuće da pomorska zemlja poput Hrvatske i Dubrovnik koji je nastao na pomorstvu, zaziru od takvih pomorskih rešenja prometne izolacije. Agencija za pomorski promet treba hitno raspisati koncesiju za tu liniju, koju može dobiti “Jadrolinija” ili bilo koji privatnik koji raspolaže prikladnim trajektom, poručuje dr. Tonči Tadić, predsjednik Euro-Mediteranskog Foruma (EMEF).

Stanislav SOLDO